Thalia göçün 60. Yılında sahnesini Türklere açtı

“Komşuluklar” Tiyatro Kültür Festivali’nde okuma , sergi, Türkçe -Almanca yazma atölyeleri ve Hamburg’da çalışmalarını sürdüren tiyatro grupları festival çerçevesinde oyunlarını Thalia Gauß’da sahneye taşıdılar.

Haber ve Fotoğraflar: Salih KARTAL (gazetem.eu)

Thalia Tiyatrosu Türkiyeli göçmenlerin Almanya’ya göçünü sanatsal çalışmalar ile 60’ıncı yılında özel bir program hazırladı. “Komşuluklar” başlığı altında hazırlanan festivalde 28 Ekim’den 7 Kasım’a kadar Thalia Tiyatrosu Gauß sahnesinde perdeler tiyatro oyunları ve gösteriler için açıldı.

İlk olarak açılış günü Almanya’nın sevilen oyuncusu İdil Üner’in hazırlayıp yönettiği “Altınova” sahnesinde

Türkiye’den gelen “Misafir işçiler” beraberinde hangi müzikleri getirdiler? Almanya’da hangi müzikleri dinlediler? Vatan özlemlerini nasıl giderdiler?

Üzerine konu edilen açılış ile başlayan festival 7 Kasım’da Covid-19 çerçevesinde 3G kuralları altında oynanan dört kısa versiyon oyun ile festival son buldu.

Son gün sahne alan gruplar ilk olarak “Getto” Tiyatro Bilal Bulut yönetiminde, William Shakespeare’in klasiklerinden örnekler sahnelediler.

İstasyon’dan Reklamlar!

“İstasyon Tiyatro” Serap Sadak yönetiminde, toplumu reklam seli ile bezdiren ve “yandaş” diye tabir edilen taraflı yayınlar yapan basın yayın kuruluşlarını ti’ye alan oyunun skeçleri, seyircileri kahkaya boğdu.

Gerçek bir dramın sahneye uyarlanması: “Kıymet”

Uzun yıllar Yeşilçam setlerinde bulunmuş deneyimli yapımcı ve seslendirme sanatçısı Oya Pervin Pelit yönetmenliğinde gerçek hayattan alınarak hazırlanan “Kıymet” oyunu, evlendikten sonra kocası ile Almanya’ya göç eden bir kadının aile içi şiddet sonrası kocası tarafından vurularak, ömrünün kalanını tekerlekli sandalyede geçirmek zorunda kalan Şerife Tarakçı’nın “Bir Cinayet Gecesinin kronolojisi” adlı romanından sahnede Nur Ilcak‘ın hayat verdiği “O-Medien” oyununun kısa versiyonu salonda duygu dolu bir rüzgar estirdi.

 Ve.. Şerife Tarakçı’nın sözleri

Oyun sonrası kuliste kısaca hikayesini anlatan Şerife TarakçıBütün zorluklara rağmen hayata küsmedim. Resim yapmaya başladım. Yaptığım resimlerden birisi de oyunda sahnede dekor olarak kullanıldı. resmin adını “Umuda Bakış” olarak koydum.” sözleriyle  duygularını dile getirdi.

Son perde “İdent(divers)ität” için açıldı

Umay” Tiyatro E. Birsen Çelik yönetiminde, Hamburg Türk Kadınları Kültür Derneği’nin (HTKKD) uzun özverili çalışmalar sonunda Kültürlerarası yaşam, kimlik ve nereye ait olmak? sorularını müzikler eşliğinde Almanca altyazı ile seyircilerin beğenisine sundular.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

%d blogcu bunu beğendi: